MANAGEMENT VRAAGSTUKKEN



"De grootste beloning die men kan ontvangen, is de door de organisatie vanuit gevoel uitgesproken en gebleken waardering. Om wie men is en om hetgeen men met elkaar heeft bereikt en nog meer kan bereiken. Met vaak dan een ontzettend ontroerende ontlading wanneer men daadwerkelijk gezien wordt.

 

Wanneer een organisatie werkelijk alle betrokkenen ziet en betrekt vanuit hun kwaliteiten, creëert men loyaliteit!

 

Ik geloof erin dat als het Geloof van de organisatie duidelijk is, en blijft, er met elkaar bergen verzet kunnen worden!"

(Ronald Osephius)

 


Een manager/directielid (m/v) verwoordt onder andere het Waarom van de onderneming en bewaakt de verwachting van de eigenaar/aandeelhouders. Hij/zij weet mensen zo te motiveren dat teamleden uit eigen wil, beweging en overtuiging aan de slag gaan.LOYALITEIT vanuit inspiratie!

 

Met andere woorden puur leiderschap!

 

Voorwaarde is dat een personeelslid zichzelf kan en mag zijn. Dat het individu door de organisatie (h)erkend en gesteund wordt. Het ontstaan van loyaliteit. Aan de andere kant heeft de manager/directielid zichzelf, vooral in deze tijd van zoveel VERANDERINGEN, te verantwoorden naar de stakeholders, Bestuur, etc. Daarnaast kan er in de organisatie nog eens spraken zijn van Verborgen Pagina's / Overtuigingen

 

Het GEVAAR van deze splitsing kan dan stress, burn-out en zelfs een kloof zijn! De manager/directielid komt dan als het ware in deze KLOOF in een spagaat te zitten.  Zie hiervoor ook Organisatie Opstellingen.

 

Een kloof komt vaak ook voor in Familiebedrijven. De aansluiting tussen de oprichter(s) en het huidige beleid is/lijkt weg.

 

In de meeste gevallen van een spagaat en/of een kloof is het GELOOF van de organisatie onduidelijk geworden.


www.ronaldosephius.nl Bron Kloof Natuur Bewust Groeien vanuit innerlijke kracht
(H)ERKEN DE KLOOF IN DE ORGANISATIE

"Ik gaf hem de sleutels en vroeg hem te rijden. Wat hij deed zonder wat te zeggen. Hoe moest ik nu weten dat hij geen rijbewijs had? Ik nam dat gewoon aan."

(Manager van cliënt)

 


Bedrijvendokter


Door de steeds opvallende resultaten die door Praktijk Osephius behaald worden, valt meer en meer het woord Bedrijvendokter. 

 

Als Bedrijvendokter kan Praktijk Osephius onder andere helpen bij;

  • de kloof in een organisatie te dichten.
  • het beste uit het team/medewerkers naar boven te halen.
  • managen in spagaat omzetten naar puur en ontspannen leiderschap.
  • een ieder in de organisatie te begeleiden naar het Geloof in hunzelf en/of organisatie.
  • het Waarom van de onderneming over te dragen.

Om er uiteindelijk voor te zorgen dat de medewerkers POSITIEF geïnspireerd zijn.

 

En hierdoor LOYAAL zijn en blijven!

 

Zie ook




KEY WORDS / TAGS


Manager, management, tijdelijke ondersteuning, interim, coach, expansie, vacature, organisatie, onderneming, sparringpartner, ervaringsdeskundige maassluis, groei, leiderschap, hart, synergie, invulling, persoonlijke groei, motivatie,  boardroom, mentor, innovator, spiegel,